Coco Chanel powiedziała kiedyś „Moda nie istnieje wyłącznie w ubiorach. Moda jest na niebie, na ulicy, moda to idee, sposób życia, wszystko to, co się dzieje”. Wiele procesów dzieje się obecnie w Internecie. Sposób życia wielu ludzi obejmuje korzystanie z narzędzi takich jak przeglądarki, Social Media, E-mail. To powód, dla którego Twoja marka również powinna zaistnieć w sieci. Warto przedstawić Twoje artykuły modowe, odzież czy obuwie większemu gronu osób. Dzięki temu zwiększysz zysk i utrwalisz wizerunek firmy. Zobacz, dlaczego powinieneś zainwestować w e-commerce i jak go właściwie promować.
Przeczytaj również: Jakie są zalety strony internetowej dla firmy budowlanej?
Przeczytaj również: Jak promować firmę z branży odzieżowej w sieci?
Dlaczego warto założyć e-sklep?
Prowadzenie sklepu internetowego z artykułami odzieżowo-obuwniczymi ma wiele zalet. Można wymienić:
Przeczytaj również: Jak skutecznie wypromować produkty dla gastronomii w sieci?
-
nieduże koszty operacyjne (związane z prowadzeniem działalności),
-
dostępność artykułów modowych 24/7,
-
dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców,
-
tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami,
-
opcja sprzedaży kilkoma kanałami (oprócz e-sklepu na marketplace, portalach aukcyjnych czy nawet stacjonarnie).
To pierwszy element promowania marki w Internecie, dlatego koniecznie trzeba o niego zadbać.
Jak sprawić, aby do e-commerce trafiało więcej klientów?
Jeśli chcesz, aby Twój e-sklep pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinieneś postawić na pozycjonowanie. To sposób promocji firmy w sieci, który obejmuje takie działania, jak:
-
wyszukanie słów kluczowych, które są popularne w branży modowej i często wyszukiwane przez użytkowników,
-
tworzenie treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania klientów i są dla nich wartościowe,
-
optymalizowanie techniczne (m.in. certyfikat bezpieczeństwa SSL, bardzo szybkie ładowanie witryny, możliwość otwarcia jej zarówno na smartfonie, jak i komputerze, linki wewnętrzne do poszczególnych podstron, mapa strony, proste adresy URL),
-
linkowanie zewnętrzne do wartościowych treści jak modowe portale, fora, strony partnerów biznesowych itp.
Warto pozycjonować witrynę sklepu internetowego, ponieważ dzięki temu zwiększasz:
-
ruch w e-sklepie,
-
rozpoznawalność marki,
-
wyniki sprzedażowe,
-
zaufanie klientów do marki.
Dodatkowo masz mieszalne i długotrwałe efekty działania. Mimo tego, że czekasz na nie nawet do kilku miesięcy, jest to opłacalna forma promocji firmy.
Możesz także skorzystać z płatnej kampanii reklamowej Google Ads. Dzięki niej możesz nie tylko zdobyć pierwsze miejsca w wyszukiwaniach w Google w krótkim czasie, ale również:
-
skierować reklamę do osób, które będą zainteresowane zakupem Twoich ubrań lub obuwia,
-
mieć pełną kontrolę nad kosztami kampanii, ale również jej efektywnością,
-
korzystać z różnych form reklam, nie tylko w przeglądarce (m.in. linki sponsorowane, reklama produktowa, banery), w zależności od potrzeb i rodzaju kampanii,
-
rozwinąć świadomość marki, wśród jej odbiorców.
Jak promować sklep internetowy?
Aby zwiększyć popularność Twojej modowej marki oraz zysk, możesz zastosować takie działania promocyjne w Internecie, jak Content Marketing czy Social Media.
Content Marketing to dla marki modowej wiele możliwości. Możesz na przykład dawać porady dotyczące stylu, wkomponowywać w przykładowe stylizacje elementy Twoich artykułów odzieżowych lub obuwniczych, dając tym samym dużą wartość dla klienta. Możesz to robić w formie bloga, podcastów, wideo i innych. To również ma wpływ na lepszą widoczność w sieci, zwiększone zaufanie klientów do firmy oraz utrwalanie wizerunku eksperta.
Social Media to sposób promocji, dzięki któremu dotrzesz do ogromnej liczby nowych klientów i poznasz ich potrzeby. Możesz tu również udostępniać treści content marketingowe. Dzięki temu zyskasz rozpoznawalność.
Zadbaj o swój sklep internetowy i jego promocję, a z pewnością uzyskasz efekty, jakich nawet się nie spodziewasz!