Strona główna
Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

05.05.2023

Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

Tureckie przysłowie głosi, że „aby poznać człowieka, trzeba zostać jego towarzyszem podróży”.

Przeczytaj również: Jakie metody promocji wybrać i jak poprawić wizerunek firmy oferującej nieruchomości?

Promowanie usług turystycznych to nie łatwe zadanie, ponieważ chcąc dotrzeć do turystów ze swoją ofertą, musisz ich poznać znacznie wcześniej, niż w dzień rozpoczęcia podróży. Musisz wypracować również wizerunek eksperta, dzięki któremu Ci zaufają. Jeśli chcesz zacząć od małych kroków i promować swoją działalność lokalnie – przeczytaj ten artykuł do końca.

Przeczytaj również: Jak docierać z usługami remontowo-budowanymi do klientów w sieci?

Jakie wyróżnia się atrakcje turystyczne i miejsca noclegowe?

Według Encyklopedii Zarządzania, do atrakcji turystycznych zalicza się:

Przeczytaj również: Edukacja i szkolenia – jak promować branże w Internecie?

  • naturalne, które są elementami środowiska (plaże, jaskinie, góry, parki krajobrazowe itp.)

  • obiekty, które nie powstały w celu zwiedzania, ale są udostępniane turystom (pałace, kościoły itp.),

  • obiekty, które celowo mają przyciągać turystów (uzdrowiska, parki rozrywki, aquaparki itp.),

  • wydarzenia np. festiwale, kulturalne, sportowe.

Z kolei do miejsc noclegowych zalicza się różnego rodzaju hotele, motele, pola biwakowe, schroniska, agroturystykę, ośrodki i inne.

Niezależnie, który z tych obiektów prowadzisz, warto zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Co to jest marketing lokalny?

Marketing lokalny to zbiór działań, które ma na celu wypromować markę, produkt lub usługę w Internecie, na lokalnym rynku.

Działania reklamowe, jakie można wykorzystać to między innymi:

  • zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma,

  • Content Marketing np. blog, vlog, podcast odnoszący się do innych lokalnych atrakcji, zwyczajów, kultury itp.,

  • promocja w katalogach firmowych,

  • kampanie Google Ads lub Facebook Ads/Instagram Ads skierowane na osoby w konkretnym obszarze.

Połączenie kilku działań marketingowych to skuteczna promocja firmy.

Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma to bardzo pomocny element promocji, niemal w każdym biznesie. Jest to źródło podstawowych informacji (dane teleadresowe, opinie, godziny otwarcia), zwiększenie widoczności marki i popularności na rynku lokalnym, a nawet wsparcie dla SEO.

Jakie korzyści daje marketing lokalny?

Marketing lokalny daje Twojej marce:

  • zwiększenie widoczności i oferty,

  • wzmocnienie wizerunku firmy oraz lokalnej rozpoznawalności,

  • pozytywne opinie w sieci,

  • możliwość kreowania pozycji eksperta i autorytetu w branży,

  • zwiększone zaangażowanie odbiorców i stworzenie z nimi relacji,

  • pozyskanie nowych klientów.

To bardzo wiele możliwości zarówno dla atrakcji turystycznych, jak i noclegów.

Dlaczego warto wykorzystywać marketing lokalny w turystyce?

Marketing lokalny w turystyce jest bardzo przydatny. Niesie ze sobą wiele możliwości.

  • Możesz dotrzeć do osób, które są już w jakimś miejscu przejazdem, nie znają okolicy i nie wiedzą, z jakich atrakcji mogą skorzystać.

  • Możesz dotrzeć do lokalnych osób, które mogą nie znać konkretnej atrakcji lub bardzo dawno jej nie odwiedzały.

  • Możesz pomóc zaplanować turystom wypoczynek z wyprzedzeniem – zrobić listę atrakcji w pobliżu wybranego hotelu lub na odwrót, wybrać nocleg w pobliżu interesującej ich atrakcji.

Zastosuj marketing lokalny w swojej strategii wizerunku firmy, a efekty z pewnością Cię zadowolą!