Tureckie przysłowie głosi, że „aby poznać człowieka, trzeba zostać jego towarzyszem podróży”.
Przeczytaj również: Jakie metody promocji wybrać i jak poprawić wizerunek firmy oferującej nieruchomości?
Promowanie usług turystycznych to nie łatwe zadanie, ponieważ chcąc dotrzeć do turystów ze swoją ofertą, musisz ich poznać znacznie wcześniej, niż w dzień rozpoczęcia podróży. Musisz wypracować również wizerunek eksperta, dzięki któremu Ci zaufają. Jeśli chcesz zacząć od małych kroków i promować swoją działalność lokalnie – przeczytaj ten artykuł do końca.
Przeczytaj również: Jak docierać z usługami remontowo-budowanymi do klientów w sieci?
Jakie wyróżnia się atrakcje turystyczne i miejsca noclegowe?
Według Encyklopedii Zarządzania, do atrakcji turystycznych zalicza się:
Przeczytaj również: Edukacja i szkolenia – jak promować branże w Internecie?
-
naturalne, które są elementami środowiska (plaże, jaskinie, góry, parki krajobrazowe itp.)
-
obiekty, które nie powstały w celu zwiedzania, ale są udostępniane turystom (pałace, kościoły itp.),
-
obiekty, które celowo mają przyciągać turystów (uzdrowiska, parki rozrywki, aquaparki itp.),
-
wydarzenia np. festiwale, kulturalne, sportowe.
Z kolei do miejsc noclegowych zalicza się różnego rodzaju hotele, motele, pola biwakowe, schroniska, agroturystykę, ośrodki i inne.
Niezależnie, który z tych obiektów prowadzisz, warto zbudować pozytywny wizerunek firmy.
Co to jest marketing lokalny?
Marketing lokalny to zbiór działań, które ma na celu wypromować markę, produkt lub usługę w Internecie, na lokalnym rynku.
Działania reklamowe, jakie można wykorzystać to między innymi:
-
zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma,
-
Content Marketing np. blog, vlog, podcast odnoszący się do innych lokalnych atrakcji, zwyczajów, kultury itp.,
-
promocja w katalogach firmowych,
-
kampanie Google Ads lub Facebook Ads/Instagram Ads skierowane na osoby w konkretnym obszarze.
Połączenie kilku działań marketingowych to skuteczna promocja firmy.
Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma to bardzo pomocny element promocji, niemal w każdym biznesie. Jest to źródło podstawowych informacji (dane teleadresowe, opinie, godziny otwarcia), zwiększenie widoczności marki i popularności na rynku lokalnym, a nawet wsparcie dla SEO.
Jakie korzyści daje marketing lokalny?
Marketing lokalny daje Twojej marce:
-
zwiększenie widoczności i oferty,
-
wzmocnienie wizerunku firmy oraz lokalnej rozpoznawalności,
-
pozytywne opinie w sieci,
-
możliwość kreowania pozycji eksperta i autorytetu w branży,
-
zwiększone zaangażowanie odbiorców i stworzenie z nimi relacji,
-
pozyskanie nowych klientów.
To bardzo wiele możliwości zarówno dla atrakcji turystycznych, jak i noclegów.
Dlaczego warto wykorzystywać marketing lokalny w turystyce?
Marketing lokalny w turystyce jest bardzo przydatny. Niesie ze sobą wiele możliwości.
-
Możesz dotrzeć do osób, które są już w jakimś miejscu przejazdem, nie znają okolicy i nie wiedzą, z jakich atrakcji mogą skorzystać.
-
Możesz dotrzeć do lokalnych osób, które mogą nie znać konkretnej atrakcji lub bardzo dawno jej nie odwiedzały.
-
Możesz pomóc zaplanować turystom wypoczynek z wyprzedzeniem – zrobić listę atrakcji w pobliżu wybranego hotelu lub na odwrót, wybrać nocleg w pobliżu interesującej ich atrakcji.
Zastosuj marketing lokalny w swojej strategii wizerunku firmy, a efekty z pewnością Cię zadowolą!